Bookmark this on Hatena Bookmark
Hatena Bookmark - Dagens träning
Share on Facebook
Post to Google Buzz
Bookmark this on Yahoo Bookmark
Bookmark this on Livedoor Clip
Share on FriendFeed
[`tweetmeme` not found]
[`grow` not found]

Dan började lugnt i soffan men framåt elva blev jag sugen på att komma ut och röra på mig även fast det blåser rejält ute. Det var bara att klä på sig och trotsa vädret. Hugo låg nerbäddad i vagnen så han lär nog inte att märkt nåt. Jag gick hummelstaspåret fram och tillbaka och där kunde man se en hel del träd som har rasat i blåsten. Jag fick lite tvångstankar när jag gick där ensam med Hugo, tänk om ett träd skulle ramla på mig. Vad i helvete gör man då? Förutom att hoppas att inga grenar träffar Hugo.

20111227-152037.jpg

20111227-152129.jpg

Promenaden avslutades med lite backträning i min favvobacke här i Hummelsta. Måste ladda så jag klarar av Drott-backen med laget. Idag blev det i alla fall ca 20 min backträning:
5 x 3 lyktstolpar
2 x 2 lyktstolpar (bonus)

Promenad: 41 min, 4.05 km (10.08 min/km) + 8 min, 0.58 km (14.04 min/km) (49 min av 150 min)

Lillkillen sov i 4 timmar så jag hann med lite styrketräning också. Ca 30 min tror jag att det blev. Riktigt nöjd med dagens träning.

Tracys träningsschema: (1 pass)
Armövning 1: 3*16 st/arm (Snurra arm)
Armövning 2: 3*16 st/arm (Axel ned)
Armövning 3: 3*16 st/båda armarna (Knipa händer)
Armövning 4: 3*16 st/båda armarna (180 grader, twist)
Rumpövning 1: 1*40 st/ben (Knä fram, kick)
Rumpövning 2: 2*10 st/ben (Knä sida, kick)
Rumpövning 3: 1*40 st/ben (Kick bakåt)
Magövning 1: 2*20 st/ben (Crunch+sträck ben)
Magövning 2: 1*40 st/ben (Crunch+kick fram och upp)
Magövning 3: 2*20 st/båda (Crunch+kick upp)
Magövning 4: 1*40 st (Twist)