Bookmark this on Hatena Bookmark
Hatena Bookmark - Hälsotips till myskvällar
Share on Facebook
Post to Google Buzz
Bookmark this on Yahoo Bookmark
Bookmark this on Livedoor Clip
Share on FriendFeed
[`tweetmeme` not found]
[`grow` not found]

Hittade dom här tipsen på Ekans hälsa’blogg (http://www.direktpress.se/enahabotidningen/Bloggar/Ekans-Halsocoach/) som jag bara måste försöka komma ihåg. Det är så enkelt att köpa hem godis och chips men ärligt talat så tycker jag att en del av förslagen nedan låter bra mycket godare. Och snart är det dags att börja kämpa med vikten. Bara 4-7 veckor kvar nu innan den lilla krabaten vill titta ut 🙂 Tänk att jag snart är mamma, helt sjukt underbart. Längtar bara mer och mer för varje dag som går.

Hälsotips till myskvällar:

  • Skiva grönsaker eller rotfrukter och doppa dem i en hemmagjord dipp.
  • Doppa frukter i smält choklad minst 70% kakao
  • Blanda bär och grädde
  • Chokladmousse på grädde eller creme fraiche och minst 70% choklad. Låt sedan stå i kyl tills det stelnat. Servera med bär, kokos, nötter och grädde eller hacka i direkt i moussen när chokladen fortfarande är rinnig.
  • Gör egen chokladkaka. Smält mörkchokladen och hacka ner nötter, kokos eller annat gott i den smälta chokladen och sedan låt stelna i frysen.
  • Mindre bra på marknaden är lantchips naturella och poppa popcorn i kastrull med smör
  • Köpa naturella nötter, går bra med saltade ibland och blanda nötterna med frön och torkad frukt utan tillsatt socker
  • Rosta nötter och frön i ugnen. Krydda med kanel. Om man vill kan man ringla över lite honung över nötterna och fröna.
  • Äppelchips
  • Mörkchoklad till kaffet
  • Goda ostar
  • Saftig fruktsallad
  • Hembakat bröd